Informacja o realizowanej w roku 2022 strategii podatkowej przez Kobylarnia S.A. („Kobylarnia” lub „Spółka”) została sporządzona i podana do publicznej wiadomości na podstawie art. 27c ust. 1 w zw. z art. 27b ust. 2 pkt 2 ustawy z 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (Dz.U.2021.1800 t.j.; dalej: „ustawa o CIT”).
Zasady dotyczące zarządzania obszarem podatkowym w Spółce
Kobylarnia jest spółką działającą w sektorze robót drogowych i mostowych, produkcji mas mineralno-bitumicznych oraz wynajmie sprzętu budowlanego. Spółka prowadzi działalność na szeroką skalę na rynku krajowym.
Prowadzona przez Spółkę działalność gospodarcza jest wynikiem przyjętej strategii biznesowej, która jest zgodna z polskim, jak również międzynarodowym prawem (w tym z prawem podatkowym).
Spółka, jako podmiot posiadający nieograniczony obowiązek podatkowy w Polsce, świadoma jest ciążących na niej obowiązków podatkowych i podchodzi do ich realizacji z należytą odpowiedzialnością.
Kobylarnia wywiązuje się z postanowionego sobie celu, jakim jest bieżące oraz cykliczne wywiązywanie się z obowiązków podatkowych z zachowaniem ustawowych terminów oraz w sposób zgodny z przepisami prawa.
Dodatkowo, w prowadzonej działalności gospodarczej, Kobylarnia nie podejmuje działań, które mogłyby zostać uznane za sprzeczne z ustawami podatkowymi oraz intencją ustawodawcy, a Zarząd oraz kierownictwo Spółki czuwa nad tym, by sprawy podatkowe Kobylarni traktowane były z jak najwyższą starannością poprzez promowanie wewnątrz organizacji podejścia opartego na uczciwości w zakresie wywiązywania się z obowiązków podatkowych.
Jednocześnie, Spółka opracowała procedurę obejmującą podział obowiązków zw. z wykonywaniem funkcji podatkowej w tym m.in. raportowanie schematów podatkowych.
Poza wskazanym powyżej podejściem do kwestii podatkowych, Spółka kieruje się następującymi kluczowymi zasadami:
- Zgodność z przepisami prawa – mając na uwadze, że Spółka jest polskim rezydentem podatkowym, przy realizacji zadań podatnika i płatnika dąży ona do tego, aby jej działania były zgodne z przepisami.
- Transparentność i otwartość na komunikację z przedstawicielami administracji podatkowej oraz interesariuszy, jak również opinii publicznej.
- Należyta staranność i zaangażowanie specjalistycznej kadry pracowników – Spółka dąży do tego, aby zarządzanie ryzykiem podatkowym było realizowane mając na uwadze powyższe wartości oraz przy uwzględnieniu charakteru i specyfiki prowadzonej przez siebie działalności, a w przypadkach wątpliwych, Spółka korzysta ze wsparcia zewnętrznych doradców podatkowych oraz stosuje się do ich rekomendacji.
- W ramach Spółki wypracowane zostały praktyczne zasady i mechanizmy (w tym raportowanie schematów podatkowych), umożliwiające prawidłowe wykonywanie obowiązków podatkowych ujęte w strategii podatkowej.
Realizowanie strategii podatkowej w roku podatkowym 2022
W roku podatkowym trwającym od 1 stycznia do 31 grudnia 2022 r., Kobylarnia realizowała strategię podatkową w następujących obszarach:
1. Procedury i procesy dotyczące zarządzania wykonywaniem obowiązków podatkowych – art. 27c ust. 2 pkt 1 lit. a ustawy o CIT
W Spółce funkcjonuje strategia podatkowa obejmująca procedury i procesy umożliwiające prawidłowe wykonywanie obowiązków podatkowych oraz podział obowiązków w tym zakresie.
W szczególności, w ramach strategii podatkowej KOBYLARNIA:
- zostały ujednolicone oraz uzgodnione zasady postępowania z poszczególnymi obszarami podatkowymi m.in. raportowanie schematów podatkowych;
- uregulowano nadzór i realizacja konkretnych funkcji podatkowych została przypisana do poszczególnych pracowników Spółki w ramach odpowiedzialności służbowych;
- wprowadzono wewnątrz organizacji zasadę, że istnieje co najmniej dwustopniowa weryfikacja prawidłowości rozliczeń podatkowych;
- Spółka przewidziała możliwość (z której w roku 2022 korzystała) korzystania ze wsparcia zewnętrznych firm doradczych oraz stosuje się do ich rekomendacji;
- przewidziano szkolenia i zasady zapewniające odpowiednie przygotowanie merytoryczne osób odpowiedzialnych za sprawy podatkowe.
2. Dobrowolne formy współpracy z organami Krajowej Administracji Skarbowej – art. 27c ust. 2 pkt 1 lit. b ustawy o CIT
W 2022 r. Spółka nie skorzystała z dobrowolnych form współpracy z organami Krajowej Administracji Skarbowej – w tym przede wszystkim nie była stroną umowy o współdziałanie z Szefem KAS.
Spółka współpracuje z organami skarbowymi, jak również była w bieżącym kontakcie ze swoim opiekunem i osobami reprezentującymi urząd skarbowy właściwy dla Kobylarni.
3. Realizowanie obowiązków podatkowych - art. 27c ust. 2 pkt 2 ustawy o CIT
Realizacja obowiązków podatkowych na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej nałożonych przez przepisy prawa była dokonywana przez Spółkę terminowo. Kobylarnia jest w Polsce podatnikiem, w szczególności podatku dochodowego od osób prawnych, podatku od towarów i usług, podatku od nieruchomości oraz płatnikiem podatku dochodowego od osób fizycznych.
4. Liczba przekazanych informacji o schematach podatkowych - art. 27c ust. 2 pkt 2 ustawy o CIT
W 2022 r. Kobylarnia nie przekazała Szefowi Krajowej Administracji Skarbowej informacji o schematach podatkowych, o których mowa w art. 86a § 1 pkt 10 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz.U.2021.1540 t.j.; dalej: „Ordynacja podatkowa”).
5. Transakcje z podmiotami powiązanymi - art. 27c ust. 2 pkt 3 lit. a ustawy o CIT
W 2022 r. Kobylarnia realizowała transakcje z podmiotami powiązanymi w rozumieniu art. 11a ust. 1 pkt 4 ustawy o CIT, których wartość przekraczała 5% sumy bilansowej aktywów w rozumieniu przepisów o rachunkowości, ustalonych na podstawie ostatniego zatwierdzonego sprawozdania finansowego Spółki, w tym podmiotami niebędącymi rezydentami podatkowymi Rzeczypospolitej Polskiej.
W 2022 roku Spółka dokonywała następujących transakcji z podmiotami powiązanymi:
a. Sprzedaż usług budowlanych;
b. Zakup usług budowlanych;
c. Udzielenie poręczeń;
d. Otrzymanie poręczeń i gwarancji;
e. Zakup pozostałych usług (m.in. transportowych, reklamy) oraz materiałów;
f. Wynajem środków transportu.
6. Planowane lub podejmowane działania restrukturyzacyjne - art. 27c ust. 2 pkt 3 lit. b ustawy o CIT
W 2022 r. Spółka nie planowała ani nie podejmowała działań restrukturyzacyjnych (za które można uznać m.in. łączenie spółek, przekształcenie spółki w inną spółkę, wniesienie do spółki wkładu w postaci przedsiębiorstwa lub jego zorganizowanej części czy też wymianę udziałów) mogących mieć wpływ na wysokość jej zobowiązań podatkowych lub podmiotów powiązanych w rozumieniu art. 11a ust. 1 pkt 4 ustawy o CIT.
7. Interpretacje ogólne - art. 27c ust. 2 pkt 4 lit. a ustawy o CIT
W 2022 r. Kobylarnia S.A. nie występowała z wnioskiem o wydanie ogólnej interpretacji podatkowej, o której mowa w art. 14a § 1 Ordynacji podatkowej.
8. Interpretacje indywidualne - art. 27c ust. 2 pkt 4 lit. b ustawy o CIT
W 2022 r. Spółka nie składała wniosków o uzyskanie interpretacji przepisów prawa podatkowego, o której mowa w art. 14b Ordynacji podatkowej.
9. Wiążąca informacja stawkowa - art. 27c ust. 2 pkt 4 lit. c ustawy o CIT
W 2022 r. Spółka nie występowała z wnioskiem o wydanie wiążącej informacji stawkowej, o której mowa w art. 42a ustawy z 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz.U.2021.685 t.j.).
10. Wiążąca informacja akcyzowa - art. 27c ust. 2 pkt 4 lit. d ustawy o CIT
W 2022 r. Spółka nie występowała z wnioskiem o wydanie wiążącej informacji akcyzowej, o której mowa w art. 7d ust. 1 ustawy z 6 grudnia 2008 r. o podatku akcyzowym (Dz.U.2020.722 t.j.).
11. Rozliczenia podatkowe w krajach stosujących szkodliwą konkurencję podatkową - art. 27c ust. 2 pkt 5 ustawy o CIT
W 2022 r. Kobylarnia nie dokonywała rozliczeń podatkowych na terytoriach lub w krajach stosujących szkodliwą konkurencję podatkową wskazanych w aktach wykonawczych wydanych na podstawie art. 11j ust. 2 ustawy o CIT i art. 23v ust. 2 ustawy z 16 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz.U.2021.1128 t.j.) oraz w obwieszczeniu ministra właściwego do spraw finansów publicznych wydanym na podstawie art. 86a § 10 Ordynacji podatkowej.
Informacja o realizowanej w roku 2020 strategii podatkowej przez Kobylarnia S.A. („Kobylarnia” lub „Spółka”) została sporządzona i podana do publicznej wiadomości na podstawie art. 27c ust. 1 w zw. z art. 27b ust. 2 pkt 2 ustawy z 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (Dz.U.2021.1800 t.j.; dalej: „ustawa o CIT”).
Zasady dotyczące zarządzania obszarem podatkowym w Spółce
Kobylarnia jest spółką działającą w sektorze robót drogowych i mostowych, produkcji mas mineralno-bitumicznych oraz wynajmie sprzętu budowlanego. Spółka prowadzi działalność na szeroką skalę na rynku krajowym. Spółka jako członek Grupy MIRBUD stosuje standardy działalności wyznaczone przez Grupę oraz zarządza funkcją podatkową w sposób profesjonalny i zorganizowany, właściwy dla podmiotów działających w analogicznej skali.
Prowadzona przez Spółkę działalność gospodarcza jest wynikiem przyjętej strategii biznesowej, która jest zgodna z polskim, jak również międzynarodowym prawem (w tym z prawem podatkowym).
Spółka, jako podmiot posiadający nieograniczony obowiązek podatkowy w Polsce, świadoma jest ciążących na niej obowiązków podatkowych i podchodzi do ich realizacji z należytą odpowiedzialnością.
Kobylarnia wywiązuje się z postanowionego sobie celu, jakim jest bieżące oraz cykliczne wywiązywanie się z obowiązków podatkowych z zachowaniem ustawowych terminów oraz w sposób zgodny z przepisami prawa.
Dodatkowo, w prowadzonej działalności gospodarczej, Kobylarnia nie podejmuje działań, które mogłyby zostać uznane za sprzeczne z ustawami podatkowymi oraz intencją ustawodawcy, a Zarząd oraz kierownictwo Spółki czuwa nad tym, by sprawy podatkowe Kobylarni traktowane były z jak najwyższą starannością poprzez promowanie wewnątrz organizacji podejścia opartego na uczciwości w zakresie wywiązywania się z obowiązków podatkowych.
Jednocześnie, w ramach Spółki funkcjonuje wyspecjalizowany Dział Ekonomiczno - Finansowy, który bazując na doświadczeniu oraz najlepszej wiedzy, realizuje obowiązki podatkowe w oparciu o wypracowane w ramach Spółki procesy oraz dobre praktyki.
Poza wskazanym powyżej podejściem do kwestii podatkowych, Spółka kieruje się następującymi kluczowymi zasadami:
- Zgodność z przepisami prawa – mając na uwadze, że Spółka jest polskim rezydentem podatkowym, przy realizacji zadań podatnika i płatnika dąży ona do tego, aby jej działania były zgodne z przepisami.
- Transparentność i otwartość na komunikację z przedstawicielami administracji podatkowej oraz interesariuszy, jak również opinii publicznej.
- Należyta staranność i zaangażowanie specjalistycznej kadry pracowników – Spółka dąży do tego, aby zarządzanie ryzykiem podatkowym było realizowane mając na uwadze powyższe wartości oraz przy uwzględnieniu charakteru i specyfiki prowadzonej przez siebie działalności, a w przypadkach wątpliwych, Spółka korzysta ze wsparcia zewnętrznych doradców podatkowych oraz stosuje się do ich rekomendacji.
- W ramach Spółki wypracowane zostały praktyczne zasady i mechanizmy, umożliwiające prawidłowe wykonywanie obowiązków podatkowych
Realizowanie strategii podatkowej w roku podatkowym 2020
W roku podatkowym trwającym od 1 stycznia do 31 grudnia 2020 r., Kobylarnia realizowała strategię podatkową w następujących obszarach:
1. Procedury i procesy dotyczące zarządzania wykonywaniem obowiązków podatkowych – art. 27c ust. 2 pkt 1 lit. a ustawy o CIT
W Spółce funkcjonują procedury i procesy umożliwiające prawidłowe wykonywanie obowiązków podatkowych. W szczególności, w ramach Kobylarni zostały ujednolicone oraz uzgodnione zasady postępowania z poszczególnymi obszarami podatkowymi m.in. realizacja konkretnych funkcji podatkowych została przypisana do poszczególnych pracowników Spółki w ramach odpowiedzialności służbowych. Ponadto, wewnątrz organizacji istnieje co najmniej dwustopniowa weryfikacja prawidłowości rozliczeń podatkowych. Jednocześnie, Spółka korzysta ze wsparcia zewnętrznych firm doradczych oraz stosuje się do ich rekomendacji.
Spółka, jako członek Grupy MIRBUD, w ramach zarządzania funkcją podatkową współpracuje z Grupą, jak również stosuje się do wypracowanych w jej ramach standardów działania.
2. Dobrowolne formy współpracy z organami Krajowej Administracji Skarbowej – art. 27c ust. 2 pkt 1 lit. b ustawy o CIT
W 2020 r. Spółka nie skorzystała z dobrowolnych form współpracy z organami Krajowej Administracji Skarbowej – w tym przede wszystkim nie była stroną umowy o współdziałanie z Szefem KAS.
Spółka współpracuje z organami skarbowymi, jak również była w bieżącym kontakcie ze swoim opiekunem i osobami reprezentującymi urząd skarbowy właściwy dla Kobylarni.
3. Realizowanie obowiązków podatkowych - art. 27c ust. 2 pkt 2 ustawy o CIT
Realizacja obowiązków podatkowych na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej nałożonych przez przepisy prawa była dokonywana przez Spółkę terminowo. Kobylarnia jest w Polsce podatnikiem w szczególności podatku dochodowego od osób prawnych, podatku od towarów i usług, podatku od nieruchomości oraz płatnikiem podatku dochodowego od osób fizycznych.
4. Liczba przekazanych informacji o schematach podatkowych - art. 27c ust. 2 pkt 2 ustawy o CIT
W 2020 r. Kobylarnia nie przekazała Szefowi Krajowej Administracji Skarbowej informacji o schematach podatkowych, o których mowa w art. 86a § 1 pkt 10 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz.U.2021.1540 t.j.; dalej: „Ordynacja podatkowa”).
5. Transakcje z podmiotami powiązanymi - art. 27c ust. 2 pkt 3 lit. a ustawy o CIT
W 2020 r. Kobylarnia realizowała transakcje z podmiotami powiązanymi w rozumieniu art. 11a ust. 1 pkt 4 ustawy o CIT, których wartość przekraczała 5% sumy bilansowej aktywów w rozumieniu przepisów o rachunkowości, ustalonych na podstawie ostatniego zatwierdzonego sprawozdania finansowego Spółki, w tym podmiotami niebędącymi rezydentami podatkowymi Rzeczypospolitej Polskiej.
W 2020 roku Spółka dokonywała następujących transakcji z podmiotami powiązanymi:
a. Sprzedaż usług budowlanych na rzecz MIRBUD S.A.;
b. Zakup usług budowlanych od MIRBUD S.A.;
c. Sprzedaż akcji Expo Mazury S.A. w likwidacji na rzecz MIRBUD S.A.;
d. Udzielenie poręczeń na rzecz MIRBUD S.A.;
e. Otrzymanie poręczeń i gwarancji od MIRBUD S.A.;
f. Otrzymanie środków celem podwyższenia kapitału zakładowego od MIRBUD S.A.;
g. Zakup pozostałych usług (m.in. transportowych, reklamy) oraz materiałów od MIRBUD S.A.;
h. Wynajem środków transportu na rzecz Marywilska 44 sp. z o.o..
6. Planowane lub podejmowane działania restrukturyzacyjne - art. 27c ust. 2 pkt 3 lit. b ustawy o CIT
W 2020 r. Spółka nie planowała ani nie podejmowała działań restrukturyzacyjnych (za które można uznać m.in. łączenie spółek, przekształcenie spółki w inną spółkę, wniesienie do spółki wkładu w postaci przedsiębiorstwa lub jego zorganizowanej części czy też wymianę udziałów) mogących mieć wpływ na wysokość jej zobowiązań podatkowych lub podmiotów powiązanych w rozumieniu art. 11a ust. 1 pkt 4 ustawy o CIT.
7. Interpretacje ogólne - art. 27c ust. 2 pkt 4 lit. a ustawy o CIT
W 2020 r. Kobylarnia S.A. nie występowała z wnioskiem o wydanie ogólnej interpretacji podatkowej, o której mowa w art. 14a § 1 Ordynacji podatkowej.
8. Interpretacje indywidualne - art. 27c ust. 2 pkt 4 lit. b ustawy o CIT
W 2020 r. Spółka nie składała wniosków o uzyskanie interpretacji przepisów prawa podatkowego, o której mowa w art. 14b Ordynacji podatkowej.
9. Wiążąca informacja stawkowa - art. 27c ust. 2 pkt 4 lit. c ustawy o CIT
W 2020 r. Spółka nie występowała z wnioskiem o wydanie wiążącej informacji stawkowej, o której mowa w art. 42a ustawy z 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz.U.2021.685 t.j.).
10. Wiążąca informacja akcyzowa - art. 27c ust. 2 pkt 4 lit. d ustawy o CIT
W 2020 r. Spółka nie występowała z wnioskiem o wydanie wiążącej informacji akcyzowej, o której mowa w art. 7d ust. 1 ustawy z 6 grudnia 2008 r. o podatku akcyzowym (Dz.U.2020.722 t.j.).
11. Rozliczenia podatkowe w krajach stosujących szkodliwą konkurencję podatkową - art. 27c ust. 2 pkt 5 ustawy o CIT
W 2020 r. Kobylarnia nie dokonywała rozliczeń podatkowych na terytoriach lub w krajach stosujących szkodliwą konkurencję podatkową wskazanych w aktach wykonawczych wydanych na podstawie art. 11j ust. 2 ustawy o CIT i art. 23v ust. 2 ustawy z 16 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz.U.2021.1128 t.j.) oraz w obwieszczeniu ministra właściwego do spraw finansów publicznych wydanym na podstawie art. 86a § 10 Ordynacji podatkowej.
Informacja o realizowanej w roku 2021 strategii podatkowej przez Kobylarnia S.A. („Kobylarnia” lub „Spółka”) została sporządzona i podana do publicznej wiadomości na podstawie art. 27c ust. 1 w zw. z art. 27b ust. 2 pkt 2 ustawy z 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (Dz.U.2021.1800 t.j.; dalej: „ustawa o CIT”).
Zasady dotyczące zarządzania obszarem podatkowym w Spółce
Kobylarnia jest spółką działającą w sektorze robót drogowych i mostowych, produkcji mas mineralno-bitumicznych oraz wynajmie sprzętu budowlanego. Spółka prowadzi działalność na szeroką skalę na rynku krajowym. Spółka jako członek Grupy Mirbud stosuje standardy działalności wyznaczone przez Grupę oraz zarządza funkcją podatkową w sposób profesjonalny i zorganizowany, właściwy dla podmiotów działających w analogicznej skali.
Prowadzona przez Spółkę działalność gospodarcza jest wynikiem przyjętej strategii biznesowej, która jest zgodna z polskim, jak również międzynarodowym prawem (w tym z prawem podatkowym).
Spółka, jako podmiot posiadający nieograniczony obowiązek podatkowy w Polsce, świadoma jest ciążących na niej obowiązków podatkowych i podchodzi do ich realizacji z należytą odpowiedzialnością.
Kobylarnia wywiązuje się z postanowionego sobie celu, jakim jest bieżące oraz cykliczne wywiązywanie się z obowiązków podatkowych z zachowaniem ustawowych terminów oraz w sposób zgodny z przepisami prawa.
Dodatkowo, w prowadzonej działalności gospodarczej, Kobylarnia nie podejmuje działań, które mogłyby zostać uznane za sprzeczne z ustawami podatkowymi oraz intencją ustawodawcy, a Zarząd oraz kierownictwo Spółki czuwa nad tym, by sprawy podatkowe Kobylarni traktowane były z jak najwyższą starannością poprzez promowanie wewnątrz organizacji podejścia opartego na uczciwości w zakresie wywiązywania się z obowiązków podatkowych.
Jednocześnie, w ramach Spółki funkcjonuje wyspecjalizowany Dział Ekonomiczno - Finansowy, który bazując na doświadczeniu oraz najlepszej wiedzy, realizuje obowiązki podatkowe w oparciu o wypracowane w ramach Spółki procesy oraz dobre praktyki.
Poza wskazanym powyżej podejściem do kwestii podatkowych, Spółka kieruje się następującymi kluczowymi zasadami:
- Zgodność z przepisami prawa – mając na uwadze, że Spółka jest polskim rezydentem podatkowym, przy realizacji zadań podatnika i płatnika dąży ona do tego, aby jej działania były zgodne z przepisami.
- Transparentność i otwartość na komunikację z przedstawicielami administracji podatkowej oraz interesariuszy, jak również opinii publicznej.
- Należyta staranność i zaangażowanie specjalistycznej kadry pracowników – Spółka dąży do tego aby zarządzanie ryzykiem podatkowym było realizowane mając na uwadze powyższe wartości oraz przy uwzględnieniu charakteru i specyfiki prowadzonej przez siebie działalności, a w przypadkach wątpliwych, Spółka korzysta ze wsparcia zewnętrznych doradców podatkowych oraz stosuje się do ich rekomendacji.
- W ramach Spółki wypracowane zostały praktyczne zasady i mechanizmy, umożliwiające prawidłowe wykonywanie obowiązków podatkowych
Realizowanie strategii podatkowej w roku podatkowym 2021
W roku podatkowym trwającym od 1 stycznia do 31 grudnia 2021 r., Kobylarnia realizowała strategię podatkową w następujących obszarach:
1. Procedury i procesy dotyczące zarządzania wykonywaniem obowiązków podatkowych – art. 27c ust. 2 pkt 1 lit. a ustawy o CIT
W Spółce funkcjonują procedury i procesy umożliwiające prawidłowe wykonywanie obowiązków podatkowych. W szczególności, w ramach Kobylarni zostały ujednolicone oraz uzgodnione zasady postępowania z poszczególnymi obszarami podatkowymi m.in. realizacja konkretnych funkcji podatkowych została przypisana do poszczególnych pracowników Spółki w ramach odpowiedzialności służbowych. Ponadto, wewnątrz organizacji istnieje co najmniej dwustopniowa weryfikacja prawidłowości rozliczeń podatkowych. Jednocześnie, Spółka korzysta ze wsparcia zewnętrznych firm doradczych oraz stosuje się do ich rekomendacji.
Spółka, jako członek Grupy Mirbud, w ramach zarządzania funkcją podatkową współpracuje z Grupą, jak również stosuje się do wypracowanych w jej ramach standardów działania.
2. Dobrowolne formy współpracy z organami Krajowej Administracji Skarbowej – art. 27c ust. 2 pkt 1 lit. b ustawy o CIT
W 2021 r. Spółka nie skorzystała z dobrowolnych form współpracy z organami Krajowej Administracji Skarbowej – w tym przede wszystkim nie była stroną umowy o współdziałanie z Szefem KAS.
Spółka współpracuje z organami skarbowymi, jak również była w bieżącym kontakcie ze swoim opiekunem i osobami reprezentującymi urząd skarbowy właściwy dla Kobylarni.
3. Realizowanie obowiązków podatkowych - art. 27c ust. 2 pkt 2 ustawy o CIT
Realizacja obowiązków podatkowych na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej nałożonych przez przepisy prawa była dokonywana przez Spółkę terminowo. Kobylarnia jest w Polsce podatnikiem w szczególności podatku dochodowego od osób prawnych, podatku od towarów i usług, podatku od nieruchomości oraz płatnikiem podatku dochodowego od osób fizycznych.
4. Liczba przekazanych informacji o schematach podatkowych - art. 27c ust. 2 pkt 2 ustawy o CIT
W 2021 r. Kobylarnia nie przekazała Szefowi Krajowej Administracji Skarbowej informacji o schematach podatkowych, o których mowa w art. 86a § 1 pkt 10 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz.U.2021.1540 t.j.; dalej: „Ordynacja podatkowa”).
5. Transakcje z podmiotami powiązanymi - art. 27c ust. 2 pkt 3 lit. a ustawy o CIT
W 2021 r. Kobylarnia realizowała transakcje z podmiotami powiązanymi w rozumieniu art. 11a ust. 1 pkt 4 ustawy o CIT, których wartość przekraczała 5% sumy bilansowej aktywów w rozumieniu przepisów o rachunkowości, ustalonych na podstawie ostatniego zatwierdzonego sprawozdania finansowego Spółki, w tym podmiotami niebędącymi rezydentami podatkowymi Rzeczypospolitej Polskiej.
W 2021 roku Spółka dokonywała następujących transakcji z podmiotami powiązanymi:
a) Sprzedaż usług budowlanych;
b) Zakup usług budowlanych;
c) Udzielenie poręczeń;
d) Otrzymanie poręczeń i gwarancji;
e) Zakup pozostałych usług (m.in. transportowych, reklamy) oraz materiałów;
f) Wynajem środków transportu.
6. Planowane lub podejmowane działania restrukturyzacyjne - art. 27c ust. 2 pkt 3 lit. b ustawy o CIT
W 2021 r. Spółka nie planowała ani nie podejmowała działań restrukturyzacyjnych (za które można uznać m.in. łączenie spółek, przekształcenie spółki w inną spółkę, wniesienie do spółki wkładu w postaci przedsiębiorstwa lub jego zorganizowanej części czy też wymianę udziałów) mogących mieć wpływ na wysokość jej zobowiązań podatkowych lub podmiotów powiązanych w rozumieniu art. 11a ust. 1 pkt 4 ustawy o CIT.
7. Interpretacje ogólne - art. 27c ust. 2 pkt 4 lit. a ustawy o CIT
W 2021 r. Kobylarnia nie występowała z wnioskiem o wydanie ogólnej interpretacji podatkowej, o której mowa w art. 14a § 1 Ordynacji podatkowej.
8. Interpretacje indywidualne - art. 27c ust. 2 pkt 4 lit. b ustawy o CIT
W 2021 r. Spółka złożyła jeden wniosek o uzyskanie interpretacji przepisów prawa podatkowego, o której mowa w art. 14b Ordynacji podatkowej.
Wniosek dotyczył podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie kwalifikacji kosztów gwarancji.
9. Wiążąca informacja stawkowa - art. 27c ust. 2 pkt 4 lit. c ustawy o CIT
W 2021 r. Spółka nie występowała z wnioskiem o wydanie wiążącej informacji stawkowej, o której mowa w art. 42a ustawy z 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz.U.2021.685 t.j.).
10. Wiążąca informacja akcyzowa - art. 27c ust. 2 pkt 4 lit. d ustawy o CIT
W 2021 r. Spółka nie występowała z wnioskiem o wydanie wiążącej informacji akcyzowej, o której mowa w art. 7d ust. 1 ustawy z 6 grudnia 2008 r. o podatku akcyzowym (Dz.U.2020.722 t.j.).
11. Rozliczenia podatkowe w krajach stosujących szkodliwą konkurencję podatkową - art. 27c ust. 2 pkt 5 ustawy o CIT
W 2021 r. Kobylarnia nie dokonywała rozliczeń podatkowych na terytoriach lub w krajach stosujących szkodliwą konkurencję podatkową wskazanych w aktach wykonawczych wydanych na podstawie art. 11j ust. 2 ustawy o CIT i art. 23v ust. 2 ustawy z 16 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz.U.2021.1128 t.j.) oraz w obwieszczeniu ministra właściwego do spraw finansów publicznych wydanym na podstawie art. 86a § 10 Ordynacji podatkowej.