KOBYLARNIA S.A. to firma o wieloletniej tradycji, która przechodziła szereg przekształceń i reorganizacji. Swoją pozycję w segmencie inżynierii drogowej buduje od 1992 roku, kiedy to w wyniku przekształcenia Rejonu Dróg Publicznych w Szubinie powstało Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów w Szubinie. W 1998 roku firma stała się spółką pracowniczą, funkcjonującą pod nazwą Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów Spółka z o. o. w Kobylarni.
W 2010 roku MIRBUD S.A. nabył pakiet udziałów PBDiM Sp. z o.o. z siedzibą w Kobylarni. W styczniu 2011 roku dochodzi do kolejnej transakcji nabycia udziałów, na mocy której MIRBUD S.A. został większościowym udziałowcem, posiadającym 52,1% głosów na zgromadzeniu wspólników. MIRBUD S.A. stał się jednostką dominującą wobec PBDiM Sp. z o.o., które tym samym dołącza do Grupy Kapitałowej MIRBUD.
Kilka miesięcy później Nadzwyczajne Walne Zgromadzenie Wspólników podjęło uchwałę o przekształceniu PBDiM Sp. z o.o. w Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów KOBYLARNIA S.A. W październiku 2011 roku Sąd Rejonowy w Bydgoszczy dokonał wpisu o przekształcenia spółki zależnej MIRBUD S.A., na mocy którego KOBYLRNIA stała się Spółką Akcyjną.
W styczniu 2012 roku MIRBUD S.A. kupił pozostałe akcje KOBYLARNI, zostając jedynym akcjonariuszem PBDiM KOBYLARNIA S.A.
Od tego czasu w PBDiM KOBYLARNIA S.A. trwały intensywne prace reorganizacyjne. Nowy Zarząd przygotował Spółkę do zmian, które przyczyniły się do poprawy jej wyniku finansowego. W Grupie MIRBUD KOBYLARNIA stała się głównym realizatorem kontraktów drogowych.
Włączenie PBDiM KOBYLARNIA S.A. do Grupy Kapitałowej MIRBUD oraz reorganizacja Spółki owocują podpisaniem przez KOBYLARNIĘ znaczących umów z inwestorami.
W kwietniu 2013 roku KOBYLARNIA, jako partner włosko-polskiego konsorcjum podpisała z Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Bydgoszczy dwie umowy o łącznej wartości niemal 1,06 mld zł na kontynuację i zakończenie budowy prawie 64-kilometrowego odcinka autostrady A1 Toruń-Stryków. Udział KOBYLARNI w Konsorcjum wynosi 33,32 %. To największy kontrakt w historii firmy.
Rok 2020 to okres dalszego rozwoju firmy. W lutym spółka przenosi się do nowo wybudowanej siedziby przy ul. Zakole 1 w Kobylarni. W tym czasie spółka dysponuje portfelem zamówień o historycznej wartości niemal 2 mld zł netto na realizację kontraktów na terenie całego kraju, jak np. budowa odcinka autostrady A18, drogi ekspresowej S11 na odcinku Koszalin-Bobolice, obwodnicy Zawiercia, drogi ekspresowej S5 w okolicach Bydgoszczy (odc. 2 i 5). W czerwcu Walne Zgromadzenie Akcjonaiuszy podejmuje uchwałę o zmianie nazwy spółki z dotychczasowej PBDiM Kobylarnia S.A. na KOBYLARNIA S.A.