Tak będzie wyglądała droga ekspresowa S1 Bielsko-Biała – Zwardoń na odcinku Przybędza – Milówka (tzw. obejście Węgierskiej Górki). Prezentujemy wizualizację tej inwestycji przygotowaną dla nas przez zespół TRAKT.
Droga ekspresowa S1 Bielsko-Biała – Zwardoń na odcinku Przybędza – Milówka będzie biegła wzdłuż masywu Baraniej Góry i będzie poprowadzona estakadami oraz dwoma tunelami. Będzie posiadała dwa typy przekroju:
- jednojezdniowy o długości 3,7 km na odcinku przed i za tunelami, wyposażony w jedną jezdnię składająca się z dwóch pasów w każdym kierunku,
- dwujezdniowy o długości 4,8 km na odcinku tunelowym oraz między tunelami, wyposażony w dwie jezdnie po dwa pasy ruchu w każdym kierunku.
Długość tuneli to ok. 830 m i 1000 m.
Węzły Przybędza i Milówka, wykonane częściowo w ramach budowy sąsiednich odcinków, rozbudowane zostaną o dodatkowe łącznice, umożliwiające pełne skomunikowanie z pozostałymi drogami.
Umowę na budowę tego odcinka konsorcjum firm MIRBUD S.A. (lider), KOBYLARNIA S.A. (partner) oraz PRYWATNA SPÓŁKA AKCYJNA „ZRZESZENIE BUDOWLANE INTERBUDMONTAŻ” podpisało w październiku 2019 roku. Zadanie jest realizowane w formule „zaprojektuj i buduj”.
Warty niespełna 1,4 mld złotych kontrakt jest największym i jednym z najbardziej skomplikowanych technologicznie kontraktów realizowanych przez Grupę Kapitałową MIRBUD. Jego zakończenie przewidziano na koniec 2023 roku.