Kolejny, tym razem 21,5 – kilometrowy odcinek nr 4 autostrady A18 na pograniczu województw: lubuskiego i dolnośląskiego w portfelu konsorcjum Kobylarni i Mirbudu. W listopadzie 2019 roku podpisaliśmy umowę na budowę odcinka nr 2 tej samej drogi.
Projekt będzie realizowany w formule „Buduj” i dotyczy przebudowy jezdni południowej obecnej drogi krajowej nr 18, a także dostosowanie jej parametrów do parametrów autostrady. Oznacza to, że dotychczasowa jezdnia pozyska nie tylko nową, betonową nawierzchnię, ale zostanie również poszerzona z 7 do 11 metrów. Zadanie zrealizuje konsorcjum firm, którego liderem jest KOBYLARNIA S.A., partnerami: MIRBUD S.A. oraz BUDPOL Sp. z o.o.. Wartość kontraktu to 258 700 000,01 zł brutto. 80% wartości kontraktu zrealizują spółki Grupy Kapitałowej MIRBUD.
- Gorąco dziękuję za zaufanie, jakim nas państwo obdarzyliście. Znamy wszystkie problemy jakie możemy napotkać podczas budowy, ponieważ realizujemy już budowę odcinka nr 2 w tym rejonie. Obiecujemy nie tylko dochować terminu realizacji, ale postaramy się go skrócić – mówił podczas telekonferencji z Ministerstwem Infrastruktury i Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad Jerzy Mirgos, członek zarządu KOBYLARNIA S.A. i prezes zarządu MIRBUD S.A.
Umowa, ze względu na panujące restrykcje epidemiologiczne, została podpisana w trybie zdalnym.
Budowa odcinka nr 4 zakończy się w IV kwartale 2023 roku. Nowy kontrakt jest już dziesiątym kontraktem drogowym realizowanym obecnie przez Grupę Kapitałową MIRBUD dla Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Droga krajowa nr 18 zlokalizowana jest w III drogowym transeuropejskim korytarzu transportowym, łączącym Ukrainę, Słowację i południową Polskę z Dreznem i Berlinem. Jest ona zaliczana do głównych dróg w Polsce o znaczeniu przemysłowym i turystycznym, ponieważ łączy autostradę A4 z przejściem granicznym w Olszynie. Przed II wojną światową w śladzie tej drogi biegła niemiecka autostrada Berlin – Wrocław. Do dziś uważa się, że to najprostsze i najszybsze połączenie obu tych miast.